Er wordt hard gewerkt om het teakhouten dek op het achterste deel van het Upper-Promenadedeck te vervangen. Op de foto’s is goed te zien dat het dek omstreeks 1986 is verlengd. Ook zijn te zien het luikhoofd dat toegang bood tot de machinekamer en de versterkte staalplaat die bij de bouw was aangebracht voor het plaatsen van een kanon voor het geval het schip in oorlogstijd dienst zou moeten doen. De renovatie werkzaamheden worden uitgevoerd in opdracht van WestCord Hotels, de eigenaar van het schip, om het schip in goede staat te houden. Het houten dek verkeerde sinds de renovatie in de periode 2006-2009 in slechte staat.

Foto Ryan Derks

Foto Ryan Derks

Foto Ryan Derks

Foto Maarten Krijnen

Op deze foto is het luikhoofd zichtbaar dat toegang bood tot de machinekamer. Onder het luikhoofd bevindt zich nu de bar in het Lidorestaurant. Foto Maarten Krijnen

 

De uitbreiding van het dek aan stuurboordzijde. Foto Maarten Krijnen

De restanten van het oude teakdek. Duidelijk is te zien dat er tijdens de renovatie in 2007/08 een dunne laag hout op is geplakt die voor problemen heeft gezorgd. Foto Maarten Krijnen

Foto Maarten Krijnen

Tijdens de bouw bij de RDM is in de fabriekshal de aanduiding ‘bov. prom. dek’ aangebracht, zodat duidelijk was waar de staalplaat voor was bestemd. Foto Maarten Krijnen

Foto Klaas Krijnen

Op deze foto is goed de uitbreiding van het dek aan bakboordzijde te zien. Foto Klaas Krijnen

Op deze foto is de versterkte plaat (daimond plate) te zien die bedoeld was voor het plaatsen van geschut in oorlogstijd. Foto Klaas Krijnen