Nieuws

Ketelfront

Ketelfront

Onze vrijwilligers Jan Egberts en Jim Luteijn plaatsten een opstelling van een origineel ketelfront in de machinekamer. Dit front is van voor de automatisering van de ketels. Er waren oorspronkelijk 16 van deze fronten op de vier ketels van het schip.  De fabrikant...

Lees meer

20 jaar geleden in Hong Kong

20 jaar geleden in Hong Kong

Vandaag is het 20 jaar geleden dat het ss Rotterdam tijdens zijn laatste wereldreis in Hong Kong aankwam. Het schip bleef daar liggen tot en met 5 maart. Het schip aan de andere zijde van de pier is het ms Oriana (1995) van P&O. De foto komt uit de collectie van...

Lees meer

Verbeteringen interieur

Verbeteringen interieur

Onze vrijwilligers hebben in de Queens Lounge een bescherming aangebracht tegen beschadiging van de bijzondere glasplaten aan de wand bij de pantry. In de afgelopen jaren werden de glasplaten meermalen ernstig beschadigd door karren van de catering die er tegenaan...

Lees meer

Wereldkaart verplaatst

Wereldkaart verplaatst

Onze vrijwilligers hebben de wereldkaart op het Upper-Promenadedeck een nieuwe plaats gegeven. De kaart is bij de bouw geschonken door Observator, welk bedrijf nautische instrumenten voor het schip leverde. Oorspronkelijk hing de kaart in de foyer tussen de Smoking...

Lees meer

Baldakijn in Tropic Bar is voltooid

Baldakijn in Tropic Bar is voltooid

foto Jan-Willem Koene Deze week hebben onze vrijwilligers de baldakijn boven de bar in de Tropic Bar voltooid. De baldakijn was tijdens de renovatie verloren gegaan. Dankzij de vondst van de originele bouwtekeningen van architect Carel Wirtz kon met de reconstructie...

Lees meer

Informatiebulletin en kalender

Informatiebulletin en kalender

Het nieuwste informatiebulletin en de kalender worden komende week verzonden aan de Vrienden van stoomschip Rotterdam. Het is de 25ste editie van het bulletin, met veel foto’s en lezenswaardige...

Lees meer

60 jaar geleden

60 jaar geleden

Op 14 december 1956 werd bij de Rotterdamsche Droogdok Maatschappij (RDM) de kiel gelegd voor het grootste passagiersschip dat ooit in Nederland werd gebouwd. Het schip werd op stapel gezet als bouwnummer 300. Bij haar tewaterlating op 13 september 1958 gaf Koningin...

Lees meer

De baldakijn in wording

De baldakijn in wording

Deze week werd een deel van de baldakijn in de Tropic Bar herplaatst door onze vrijwilligers. Hij is nog niet klaar, maar het eindresultaat is in zicht. De originele baldakijn werd in 2006/07 gesloopt tijdens de renovatie van het schip.  Foto Koos...

Lees meer

Derde luchthapper is geplaatst

Derde luchthapper is geplaatst

De firma Strik Stoomketelverhuur N.V. heeft ervoor gezorgd dat wij kosteloos de derde luchthapper op het voordek konden herplaatsen. Met de plaatsing is de situatie hersteld zoals die was van 1959 tot ca 1961, toen de luchthappers door de Holland-Amerika Lijn werden...

Lees meer

Tropic Bar vordert

Tropic Bar vordert

De herbouw van het baldakijn in de Tropic Bar vordert. Op bijgaande foto’s ziet u de vrijwilligers in actie. Nog een paar weken en dan is de klus geklaard. Foto’s Jan-Willem...

Lees meer
Pagina 1 van 212